طول عمر باتری سمعک

طول عمر باتری سمعک

سمعک دستگاه کوچکی است که می‌تواند توانایی شنیدن و برقراری ارتباط با دیگران را به روش‌هایی غیرقابل توصیف بازگرداند. آن برای عملکرد به قدرت نیاز دارد، به‌همین دلیل برای کاربران عمر باتری سمعک بسیار مهم می‌شود.
در این مقاله به انواع باتری‌های سمعک یک‌بار مصرف، عمر باتری‌های شارژی (قابل‌شارژ) و نکات و ترفند‌هایی برای افزایش عمر باتری می‌پردازیم.

باتری سمعک یک‌بار مصرف یا باتری شارژی

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب سمعک، انتخاب باتری‌های یک‌بار مصرف یا قابل شارژ است. هر دو مزایای خود را دارند و به ترجیحات شخصی و سبک زندگی شما بستگی دارد.
باتری‌های سمعک یک‌بار مصرف به‌طور گسترده در دسترس هستند، آسان‌تر تعویض می‌شوند و برای بیشتر کاربران سمعک مناسب هستند. با این حال، استفاده از باتری یک‌بار مصرف هزینه دارد.
باتری‌های شارژی امروزه به‌سرعت به محبوب‌ترین انتخاب در میان کاربران سمعک تبدیل شده‌اند. باتری‌های قابل‌شارژ طول عمر بیشتری دارند و هدررفت کمتر و سازگار با محیط زیست هستند. آن‌ها هم‌چنین نیازی به تعویض مکرر باتری ندارند، زیرا می‌توانند در طول شب شارژ شوند، بنابراین خطر تمام شدن باتری در جلسه کاری مهم را نخواهید داشت. به‌خاطر داشته باشید، اگر کاربر فراموش کند آن‌ها را شارژ کند، قابل استفاده نیستند. به‌طور معمول قیمت سمعک‌های شارژی از سمعک‌هایی که با باتری یک‌بار مصرف کار می‌کنند، بیشتر است.

باتری‌های شارژی سمعک

انواع باتری سمعک یک‌بار مصرف

آیا تا به حال در موقعیتی بوده‌اید که سمعک شما از کار بیفتد؟ این مانند فشار دادن دکمه قطع صدا در دنیای خود است. برای جلوگیری از این سکوت وحشتناک، بیایید در مورد اندازه باتری و عمر باتری صحبت کنیم.
• در چهار سایز موجود است
• رایج‌ترین سایز‌ها ۳۱۲ و ۱۰ هستند
• اندازه باتری با توجه به اندازه سمعک و نیاز به انرژی ممکن است متفاوت باشد

باتری سمعک
مشاهده کنید!

اکنون، بیایید گزینه‌های مختلف باتری‌ها را، از کوچکترین تا بزرگترین بررسی کنیم.

۱. باتری سمعک سایز ۱۰

این باتری‌های با برچسب زردرنگ که کوچکترین آن‌ها هستند، برای سمعک‌های داخل گوشی سفارشی استفاده می‌شوند: سمعک‌های IIC و CIC. این باتری به‌طور معمول بسته به سطح تقویت مورد نیاز و ویژگی‌های در حال استفاده، چهار تا هفت روز دوام می‌آورد.

طول عمر باتری سمعک 1

۲. باتری سمعک سایز ۳۱۲

باتری‌های با برچسب قهوه‌ای که بیشتر در سمعک‌های ریک/رایت (RIC/RITE)، پشت گوشی کوچک (mini BTE) و داخل کانال (ITC) استفاده می‌شود. باتری‌های سایز ۳۱۲ بسته به سطح تقویت مورد نیاز و ویژگی‌های در حال استفاده، پنج تا ده روز دوام می‌آورند.

طول عمر باتری سمعک 2

۳. باتری سمعک سایز ۱۳

باتری‌های با برچسب نارنجی‌رنگ که برای تامین انرژی سمعک‌ پشت گوشی (BTE) استاندارد و داخل گوشی (ITE) استفاده می‌شود. آن‌ها بسته به سطح تقویت مورد نیاز و ویژگی‌هایی که استفاده می‌کنید، هفت تا چهارده روز برای شما دوام خواهند داشت.

طول عمر باتری سمعک 3

۴. باتری سمعک سایز ۶۷۵

بزرگترین باتری‌های سمعک، که معمولا برای سمعک‌های پرمصرفی مانند سمعک‌های پشت گوشی خیلی‌قوی و فراقوی (SP&UP) و دستگاه‌های کاشت حلزون با باتری یک‌بار مصرف استفاده می‌شوند. با توجه به سطح تقویت مورد نیاز و ویژگی‌های در حال استفاده، دوام این باتری‌ها نه تا دوازده روز طول می‌کشد.

طول عمر باتری سمعک 4

طول عمر باتری معمولی بسته به ساعات استفاده، میزان کم شنوایی، تعداد ساعت پخش جریان صدا از دستگاه‌های بلوتوث‌دار به سمعک و عوامل دیگر متفاوت است.

طول عمر باتری سمعک 5

نکته حرفه‌ای: تعویض منظم باتری‌ها مفید است تا به‌طور غیرمنتظره باتری سمعک شما تمام نشود. برخی از کاربران دوست دارند برچسب باتری را روی تقویم دیواری خود بچسبانند تا به‌یاد بیاورند که چه تاریخی باتری‌ها را تعویض کرده‌اند یا یادآوری‌هایی را در تلفن خود برای تعویض آن‌ها قرار دهند.
در اینجا روشی سریع برای بررسی این‌که آیا باتری شما تمام شده است وجود دارد:
• باتری را حدود ۳۰ سانتی‌متر از میز دور نگه دارید و ر‌ها کنید.
• اگر پرش کند، باتری تمام شده است.
• اگر «بچسبد» و پرش نکند، هنوز خوب است.

سمعک‌ قابل‌‌شارژ (شارژی) چیست؟
مشاهده کنید!

عمر باتری سمعک‌های شارژی

سمعک‌های شارژی باید هر شب شارژ شوند تا انرژی لازم برای گذراندن یک روز کامل را برای شما فراهم کنند. آن‌ها معمولا حدود ۲۰ ساعت کار می‌کنند و پیش از این‌که نیاز به تعویض داشته باشند می‌توانند چهار تا شش سال دوام بیاورند.
با این حال، عمر باتری‌های قابل‌شارژ متفاوت است، به‌ویژه برای کسانی که در طول روز از پخش صدا از دستگاه‌های بلوتوثی زیاد استفاده می‌کنند (بلوتوث می‌تواند تمام‌کننده باتری باشد). توجه به این نکته ضروری است که بسته به محیط گوش دادن کاربر، نوع دستگاه سمعک مورد استفاده و تنظیمات سمعک، عمر باتری نیز می‌تواند سریع‌تر تمام شود.

آیا می‌توان سمعک خود را بیش از حد شارژ کرد؟

نگران این نباشید که سمعک خود را حتی پس از شارژ کامل برای مدت طولانی در شارژر نگه دارید. سمعک‌ها معمولا در حالت «خواب» در شارژر قرار دارند و شارژر مکانی امن برای نگهداری آن‌ها است. علاوه‌بر این، اگر حیوان خانگی در خانه دارید، آن‌ها را در داخل شارژر با در بسته نگهداری کنید. گربه‌ها و سگ‌ها عاشق سمعک هستند!

آیا می‌توان سمعک خود را بیش از حد شارژ کرد؟

نکات و ترفند‌هایی برای افزایش عمر باتری

برای این‌که بیشترین عمر باتری سمعک را داشته باشید، می‌توانید چند کار را انجام دهید.
۱. وقتی از سمعک استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید
سمعک را خاموش کنید تا انرژی باتری را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، حفظ کنید. فرض کنید باید آن‌ها را مثلا در آرایشگاه بیرون بیاورید. در این صورت، می‌توانید با خاموش کردن سمعک (برای سمعک‌های شارژی، دکمه را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا چراغ قرمز مشاهده شود) یا با باز کردن در باتری (برای سمعک‌های با باتری یک‌بار مصرف) انرژی باتری خود را حفظ کنید.
۲. از دستگاه خشک‌کن سمعک استفاده کنید
بهتر است سمعک و رطوبت کنار هم قرار نگیرند! برای هر سمعکی، کاهش رطوبت به شما کمک می‌‌کند تا دستگاه شما را در بهترین حالت نگه دارد. به‌ویژه برای بیمارانی که باتری‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند و در آب‌وهوای مرطوب زندگی می‌کنند یا به‌شدت تعریق می‌کنند، می‌تواند در محفظه باتری زنگ‌زدگی ایجاد شود و کیفیت صدا و عمر باتری را به خطر بیندازد.
۳. زمان فعال‌سازی
هنگامی که بسته باتری خود را بیرون می‌آورید، فقط پیش از این‌که بخواهید باتری را تعویض کنید، برچسب آن را بردارید. سپس، پنج دقیقه صبر کنید تا اکسیژن هوا باتری را به‌طور کامل فعال کند.
۴. تاریخ انقضا باتری سمعک را بررسی کنید
باتری‌های خود را از محل قابل‌اعتمادی تهیه کرده و تاریخ انقضا را بررسی کنید. بهتر است باتری سمعک حداقل سه سال تاریخ انقضا داشته باشد. بیماران گاهی‌اوقات چیزی را که به نظر می‌رسد محصول خوبی است به‌صورت آنلاین می‌خرند تا این‌که متوجه می‌شوند که این باتری‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند.
۵. در باتری را در شب باز کنید
وقتی از سمعک خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با باز کردن در باتری، عمر باتری را ذخیره کنید.
۶. نگهداری باتری سمعک
باتری‌های خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نتیجه‌گیری

اطلاعات درباره عمر باتری سمعک هنگام خرید سمعک ضروری است. این‌که آیا باتری‌های یک‌بار مصرف یا قابل‌شارژ را انتخاب می‌کنید، اطلاعات درباره انواع مختلف باتری، طول عمر آن‌ها و نحوه افزایش آن به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سمعک شما به خوبی تغذیه شده و به‌خوبی کار می‌کند.
نکات و ترفند‌های ساده‌ای، مانند خاموش کردن سمعک در صورت عدم استفاده و تعویض فوری باتری‌ها در صورت کم بودن، می‌تواند کمک زیادی به بهبود عمر باتری سمعک شما کند. اطلاعات کامل درباره سمعک و باتری سمعک می‌تواند در کیفیت زندگی افراد مبتلا به کم شنوایی تفاوت ایجاد کند.

منابع

rayovac

hearingtracker

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس