جدیدترین سمعک‌های سال 2024

جدیدترین سمعک‌های سال 2024

فناوری سمعک‌های ۲۰۲۴

پیش‌بینی دقیق این‌که فناوری سمعک در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود، دشوار است، زیرا این حوزه به‌طور دائم درحال پیشرفت و تکامل است و فناوری‌های جدید درحال توسعه هستند. بااین‌حال، احتمالا شاهد روندی ادامه‌دار به سمت یکپارچگی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)، اکوسیستم‌های مشترک و دیگر فناوری‌های پیشرفته در سمعک خواهیم بود.
پیش‌بینی پیشرفت‌های فناوری سمعک یا این‌که هرصنعتی قرار است چگونه به سمت آن حرکت کند، کار ساده‌ای نیست. سرعت پیشرفت فناوری سمعک هوشمند در چند سال اخیر باعث افزایش رقابت در خود صنعت شده است. صنعت شنوایی، کاربران را به خواستن، نیاز داشتن و داشتن انتظارات بیشتر از این دستگاه‌های کمک شنوایی ترغیب می‌کند.
سمعک‌ها همچنان از چهار بخش اصلی تشکیل می‌شوند، اما سمعک‌های مدرن امروزی بسیار بیشتر از گذشته به کاربران کمک می‌کنند. در برخی موارد این سمعک‌ها به سمت خودکاری کامل و ویژگی‌هایی حرکت کرده‌اند که نیاز‌های کم شنوایی را در همه محیط‌ها پشتیبانی می‌کند. این مقاله، پیشرفت‌های شنوایی‌شناسی تاکنون و آنچه که می‌توانیم در سال ۲۰۲۴ منتظرش باشیم را مرور می‌کند.

سمعک نامرئی
مشاهده کنید!

یکپارچگی هوش مصنوعی (AI) و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) ادامه خواهد داشت

یکپارچگی بیشتر هوش مصنوعی (AI) در سمعک‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم که منجر به افزایش سازگاری آن‌ها با محیط‌های مختلف شنیداری می‌شود. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌صورت پویا تنظیمات سمعک را تنظیم کنند، آن‌ها را در لحظه تحلیل کرده و با محیط اطراف کاربر تطبیق دهند و به‌طور خودکار، ولوم و فرکانس صدا را برای بهینه‌سازی تجربه شنیداری تنظیم کنند.
این ویژگی می‌تواند به‌ویژه در محیط‌های پُرسروصدا، جا‌هایی که سمعک‌های معمول قدیمی ممکن است برای تمایز بین صدا‌های مهم و نویز پس‌زمینه مشکل داشته باشند، مفید باشد. اگرچه هوش مصنوعی در سمعک چیز جدیدی نیست، اما در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.
برای مثال، اواخر سال ۲۰۲۳، شاهد نسل دوم ویژگی‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام، به‌ویژه حسگر‌های ضربان قلب، در برخی از مدل‌ها بودیم. این ویژگی به سمعک اجازه می‌دهد داده‌های مربوط به فعالیت بدنی، خواب و دیگر معیار‌های سلامتی کاربر را جمع‌آوری کند و این داده‌ها می‌تواند برای بهینه‌سازی عملکرد سمعک استفاده شود.
ممکن است متوجه افزایش استفاده از فناوری واقعیت افزوده (Augmented Reality) در سمعک‌ها شویم که اطلاعات تکمیلی درمورد محیط اطراف به کاربران ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل شاخص‌های دیداری منابع صوتی، ترجمه زبان یا زیرنویس‌های هم‌زمان باشد. این موارد، ارتباط را در موقعیت‌های مختلف تقویت می‌کنند. برای مثال، یکی از سمعک های دارای هوش مصنوعی یا AI، سمعک ایوالو‌ ای‌آی استارکی (Starkey Evolv AI) است که می‌توانید با کلیک بر روی آن، ویژگی‌های آن را بررسی کنید.

سمعک گوش مجهز به ai هوش مصنوعی و ar واقعیت افزوده

یادگیری ماشینی و تراشه‌های پردازشی قدرتمند به پیشرفت ادامه خواهند داد

پیشرفت مداوم در الگوریتم‌های یادگیری ماشینی (machine learning) و شخصی‌سازی بیشتر، سمعک‌ها را قادر می‌سازد تا از اولویت‌ها و رفتار‌های کاربر یاد بگیرند. این فناوری می‌تواند با عادات شنیداری فردی سازگار شود، تنظیمات را به‌طور خودکار انجام دهد و رضایت کلی کاربر را بهبود بخشد.
تراشه‌های با کارایی بیشتر بدون شک در آینده، تراشه‌های معمول خواهند بود. این تراشه‌ها امکان تقویت و قابلیت اتصال سفارشی سریع‌تر و کارآمدتر خواهد داشت که موجب سطح بالاتری از شخصی‌سازی برای کاربران می‌شود.

سمعک ضد آب یا مقاوم به آب؟
مشاهده کنید!

ویژگی‌های شخصی‌سازی، مراقبت از راه دور و اپلیکیشن‌های کمک شنوایی همچنان رو به افزایش خواهند بود

اپلیکیشن‌های سمعک، برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که می‌توانند برای کنترل و شخصی‌سازی تنظیمات سمعک و همچنین برای پایش و ردیابی سلامت شنوایی کاربر استفاده شوند. در سال ۲۰۲۴ حتی ممکن است اپلیکیشن‌های سمعک پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شوند و طیف وسیع‌تری از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را ارائه کنند.
برای مثال، سمعک‌های بیشتری با قابلیت شخصی‌سازی تنظیمات ولوم و فرکانس صدا به‌صورت درلحظه و یا جابجایی بین پروفایل‌های مختلف شنیداری بسته به محیط ارائه می‌شود. بدون تردید اپلیکیشن‌های کمک شنوایی پیشرفته‌تری وجود خواهند داشت که ویژگی‌هایی مانند تشخیص گفتار یا ترجمه زبان را ارائه می‌دهند و این ویژگی‌ها می‌تواند به‌ویژه برای افراد مبتلا به کم شنوایی که نیاز به پشتیبانی ارتباطی بیشتر دارند، مفید باشد.
از نظر طراحی، احتمالا شاهد سیری ادامه‌دار به سمت اپلیکیشن‌های سمعک کاربرپسند و ادراکی خواهیم بود که به‌راحتی قابل پیمایش هستند. اپلیکیشن‌های سمعک بیشتری ممکن است ویژگی‌هایی مانند کنترل ولوم صدا را ارائه دهند که می‌تواند کنترل سمعک‌ها بدون نیاز به دکمه‌ها یا اجزاء فیزیکی را برای کاربران ساده‌تر کند.

بلوتوث همچنان در مرکز توجه قرار خواهد گرفت

میراث فناوری بلوتوث سمعک سال‌هاست که درحال تکامل بوده و شیوه زندگی روزمره افراد مبتلا به کم شنوایی را متحول کرده است. در سال ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت در ویژگی اتصال بی‌سیم را داشته باشید که امکان یکپارچه‌سازی با طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.
سازگاری پیشرفته با گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های اینترنت‌اشیا (IoT) به کاربران این امکان را می‌دهد که تجربه‌ای متصل و تعاملی با سمعک‌های خود داشته باشند. ما همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که سمعک‌های داخل گوشی بیشتری با بلوتوث کم مصرف و فناوری قابل‌شارژ یکپارچه ارائه شوند. بنابراین، از نظر طراحی، این احتمال وجود دارد که ما شاهد روندی ادامه‌دار به سمت سمعک‌های کوچک‌تر و دقیق‌تر باشیم.

عکسی از سمعک oction به صورت وایرلس

۲۰۲۴ همچنان به ارائه ذهنیتی سازگار با محیط زیست ادامه خواهد داد

رویکرد ما نسبت به محیط زیست درحال تغییر است. این مسئله، جهشی مثبت در مسیر درست است. زیرا، ما هر سال نسبت به محیط زیست حساس‌تر می‌شویم. ما به مشکلات جهانی مانند تغییرات آب‌وهوایی و طغیان انقراض واکنش نشان می‌دهیم و تصمیمات آگاهانه‌تری می‌گیریم. افزایش مواجهه با اخبار درمورد این موضوع، روند فکری تغییر روش دفع محصولاتی خاص را ارتقا داده است.
زمانی که بررسی می‌کنیم و سمعک‌های شارژی بیشتری می‌بینیم، متوجه می‌شویم تغییری قطعی در سبک زندگی ما ایجاد شده است. آینده‌ای که از نظر زیست‌محیطی هوشمند و باملاحظه است و ورود باتری‌های کمتر به محل‌های دفن زباله، قابل پیش‌بینی است. در دنیایی که راحتی، امری کلیدی است، گمان نمی‌کنیم که جذابیت این مورد برای کاربر تغییر کند، زیرا محفظه‌های شارژی قابل‌حمل همچنان کوچکتر می‌شوند و به‌عنوان شارژر همراه، عملکرد بسیار خوبی دارند.
این گزینه ممکن است باعث تمرکز فزاینده بر پایداری نیز بشود که خود منجر به طراحی سمعک‌ها با مواد و فرآیند‌های تولید سازگار با محیط زیست می‌گردد. این تغییر با گرایش گسترد‌ه‌تر کاربران به ترجیح محصولات متناسب با آگاهی زیست‌محیطی همسو می‌شود.

سمعک‌ قابل‌‌شارژ (شارژی) چیست؟
مشاهده کنید!

دستگاه‌های کمک شنوایی به عادی‌سازی استفاده از سمعک کمک خواهند کرد

اگرچه امروزه انتخاب‌های مختلفی برای کاربران وجود دارد که ما نمی‌توانیم آن‌ها را کنترل کنیم، مانند دستگاه‌های کمک شنوایی و گزینه‌های بدون نسخه، اما نیاز به ارائه دانش و کمک همچنان وجود دارد. بیماران همچنان می‌خواهند از فردی واقعی که می‌توانند به او اعتماد کنند، راهنمایی، پشتیبانی و مراقبت‌های بعدی را دریافت کنند.
بااین‌حال، بازار دستگاه‌های کمک شنوایی، سمعک‌ها را عادی و متداول کرده است و این اتفاق به‌نوبه خود، در نهایت انگ یا استیگمای منفی درمورد سمعک‌ها را تغییر خواهد داد. این موضوع، پتانسیل این را دارد که افراد را ترغیب کند قبل از میانگین هفت ساله، به دنبال استفاده از سمعک برای کم شنوایی خود باشند؛ چیزی که صنعت سمعک پیوسته به آن علاقه نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری

آینده فناوری سمعک در سال ۲۰۲۴ احتمالا با همگرایی پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی، قابلیت اتصال، مراقبت از راه دور و بیومتریک مشخص خواهد شد. هدف این نوآوری‌ها نه تنها بهبود قابلیت‌های فنی سمعک‌ها، بلکه ارتقای تجربه کلی کاربر است که مدیریت سلامت شنوایی را شخصی‌سازی‌شده‌تر، در دسترس‌تر و مرتبط‌تر با دنیای گسترده‌تر فناوری می‌کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس