قطره گوش و نحوه استفاده آن

قطره¬ گوش و نحوه استفاده آن
قطره گوش را می‌توان برای درمان یا پیشگیری از عفونت‌های گوش و یا کمک به از بین بردن جرم گوش استفاده کرد. قطره‌های گوش ممکن است بدون نسخه خریداری شده یا پزشک آن را تجویز کند. آن‌ها به‌طور معمول برای درمان کوتاه‌مدت استفاده می‌شوند.
صرف نظر از نوع قطره گوش یا دلیل استفاده از آن، مهم است که آن‌ها را به‌درستی مصرف کنید. استفاده صحیح از قطره‌های گوش باعث می‌شود دارو وارد مجرای گوش شما شود و مشکل گوش شما را درمان کند. در این‌جا دستورالعمل‌های گام‌به‌گام نحوه استفاده صحیح و ایمن از قطره‌های گوش آورده شده است.

آنچه بدان نیاز پیدا خواهید کرد

همراه با قطره‌های گوش، برای تمیز کردن دستان خود به ضدعفونی‌کننده دست یا آب و صابون نیاز دارید. همچنین برای پاک کردن قطرات اضافی که پس از استفاده از قطره گوش از گوش شما خارج می‌شوند، به مقداری دستمال یا حوله نیاز دارید.

نحوه استفاده گام‌به‌گام قطره گوش

این دستورالعمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند قطره گوش را در گوش خود بریزید. اگر والد یا سرپرست هستید، مراحل زیر را برای دادن ریختن قطره در گوش کودک یا شخصی دیگر دنبال کنید. اگر در ریختن قطره به گوش خود مشکل دارید، از یکی از اعضای خانواده یا دوست خود بخواهید برای کمک به شما این مراحل را انجام دهد.

مهیا کردن

۱. وسایل مورد نیاز خود را فراهم کنید. این وسایل شامل بطری قطره گوش و دستمال یا پارچه دیگری برای پاک کردن قطرات است.
۲. دستان خود را با آب و صابون بشویید. اگر آب در دسترس نیست، به جای آن از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.
۳. قطره‌های گوش را با نگه‌داشتن بطری در دست خود به مدت یک تا دو دقیقه گرم کنید. این امر می‌تواند کمک کند به کاهش هرگونه ناراحتی که می‌تواند ناشی از قطره‌های سرد در گوش شما باشد.
۴. درپوش را از بطری بردارید. درپوش بطری را روی سطح تمیز و خشک قرار دهید.
۵. برای بطری‌های قطره‌چکان، چک کنید که قطره‌چکان تمیز باشد و ترک‌خورده یا خرد نشده باشد.
پارگی پرده گوش
مشاهده کنید!

ریختن قطره‌ها

۱. سر را طوری قرار دهید که گوش رو به بالا باشد. اگر قطره را برای خودتان میریزید، ممکن است راحت‌تر باشد که بنشینید یا‌ ایستاده و سر خود را به پهلو خم کنید. اگر قطره را برای شخص دیگری می‌ریزید، اگر فرد سر خود را خم کرده یا به پهلو بخوابد، ممکن است راحت‌تر باشد.
۲. اگر بطری دارای قطره‌چکان است، مقداری مایع را داخل قطره‌چکان بکشید. اگر بطری دارای نوک قطره‌چکان است، فقط باید بطری را وارونه کنید.
۳. برای بزرگسالان، لاله گوش را به‌آرامی بالا و عقب بکشید. برای کودکان، لاله گوش را به‌آرامی به سمت پایین و عقب بکشید. تعداد صحیح قطره را در گوش بریزید. دستورات پزشک یا برچسب بطری به شما می‌گویند که از چند قطره استفاده کنید.
۴. لاله گوش را به‌آرامی بالا و پایین بکشید تا قطره به داخل گوش برسد. سر را حدود دو تا پنج دقیقه کج نگه دارید تا قطرات به داخل گوش پخش شوند.
۵. مایع اضافی را با دستمال یا پارچه تمیز پاک کنید.
۶. درپوش را دوباره روی بطری بگذارید.
۷. دست‌های خود را بشویید تا هرگونه دارویی پاک شود.
۸. بطری را طبق دستورالعمل برچسب یا پزشک خود یا داروساز نگه داری کنید.

نکات مفید درباره نحوه استفاده قطره گوش

نباید‌ها

• از قطره‌چکان ترک‌خورده، خرد شده یا کثیف استفاده نکنید.
• اجازه ندهید نوک قطره‌چکان به گوش شما، انگشتان یا هر سطح دیگری برسد. آن می‌تواند باکتری‌ها یا میکروب‌های دیگر را که می‌توانند منجر به عفونت گوش شوند، جمع‌آوری کند.
• قطره‌ها را زیر آب داغ گرم نکنید. ممکن است خیلی داغ شوند و به گوش شما آسیب برسانند.
• قطره گوش خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. به اشتراک گذاشتن قطره می‌تواند میکروب‌ها و عفونت را منتقل کند.
همچنین باید بدانید بعد از باز کردن بطری تا چه مدت می‌توانید از قطره‌های گوش با خیال راحت استفاده کنید. برای قطره‌های گوش با نسخه، از داروساز یا پزشک خود در مورد تاریخ انقضا سوال کنید. برای قطره‌های بدون نسخه، تاریخ انقضا روی برچسب را بررسی کنید. اگر قطره‌ها منقضی شده‌اند، آن‌ها را دور بیندازید. از قطره‌های گوش منقضی‌شده استفاده نکنید.
7 علت گرفتگی گوش و درمان آن
مشاهده کنید!

نتیجه‌گیری

برای این‌که قطره‌های گوش شما موثر واقع شوند، این دستورالعمل‌ها و هرگونه دستورات برچسب روی قطره یا پزشک یا داروساز خود را انجام دهید. این مراحل باید به شما کمک کنند که به‌راحتی و با خیال راحت از قطره‌های گوش با و بدون نسخه خود استفاده کنید. اگر در مورد استفاده از قطره گوش خود سوالی دارید، از پزشک خود یا داروساز بپرسید.
سوال:
گوش من بعد از ریختن قطره‌های گوش درد می‌کند. باید چکار کنم؟
بیمار ناشناس
پاسخ:
برخی از قطره‌های گوش باعث می‌شوند که گوش شما هنگام اولین بار بسوزد یا ایجاد سوزش کند. به‌طور معمول، جای نگرانی نیست. با این حال، اگر ناراحتی در عرض ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برطرف نشد یا اگر بدتر شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر پس از استفاده از قطره‌ها دچار تورم در گوش خود شدید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.
منابع :
2/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “قطره گوش و نحوه استفاده آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس